Abans de passar a la història (hem de sobreviure) I. Composició de classe. Sessió 1
Activitat
Dimarts 9 de juliol del 2024

Abans de passar a la història (hem de sobreviure) I. Composició de classe. Sessió 1

en curs
Fotograma de la pel·lícula Las reglas del juego (2022) direcció María Ruido

A partir del visionat de Las reglas del juego y #PrecarityStory conversarem amb les directores sobre l’emergència d’una nova consciència de classe artística. 

dates
Dimarts 9 de juliol del 2024
horari
18:30 h
localització
Auditori Meier
títol
Abans de passar a la història (hem de sobreviure) I. Composició de classe. Sessió 1
idioma
Castellà
preu
Gratuït amb inscripció prèvia
dates
Dimarts 9 de juliol del 2024
títol
Abans de passar a la història (hem de sobreviure) I. Composició de classe. Sessió 1
horari
18:30 h
idioma
Castellà
localització
Auditori Meier
preu
Gratuït amb inscripció prèvia
amb el suport de

Finançat per la Unió Europea. Les opinions i punts de vista expressats només comprometen a les seus/ves autors/es i no reflecteixen necessàriament els de la Unió Europea o els de l’Agència Executiva Europea d’Educació i Cultura (EACEA). Ni la Unió Europea ni la EACEA poden ser considerats responsables d’ells.

programa
Dimarts 9 de juliol
18:30 – 19:15 h
Projecció: Las reglas del juego. Una conversa-performance en pla seqüència sobre desclassament, violència institucional i performance de classe entre Brigitte Vasallo i María Ruido
Las reglas del juego és una conversa-performance en pla seqüència entre l’escriptora i activista Brigitte Vasallo i l’artista, cineasta i investigadora María Ruido sobre desclassament, violència institucional i performativitat de classe. Las reglas del juego aprofundeix en les dificultats, els conflictes i les contradiccions de classe i de gènere que es generen en el món laboral de l’àmbit artístic i cultural. I, des d’una perspectiva personal i íntima, s’intenta donar-hi resposta. 

Aquesta conversa parteix de la idea que el desclassament no és només gaudir d’altres condicions econòmiques i socials, sinó que es, a més, assumir certa normativitat que amputa la possibilitat de moviment intern, que encega i anul·la el que et pertany. El gest i el llenguatge s’han de correspondre amb aquesta nova performativitat, plenament política, que parla del lloc que has d’ocupar. 

Aquesta peça va ser un encàrrec d’Es Baluard. Museu d’Art Contemporani de Palma, i va donar lloc a una exposició individual del mateix títol entre el març i l’agost del 2022. 

Producció: Es Baluard. Museu d’Art Contemporani de Palma. 2022, vídeo HD / 40 min. 
Guió: Brigitte Vasallo i María Ruido 
Direcció: María Ruido 
Realització: Biel Covas 
Edició: Riki Peitx 
MúsicaDansa dels Cavallers del ballet Romeu i Julieta de Serguei Prokófiev (1940), interpretat per l’Orquestra Simfònica de Londres el 2008 (direcció de Valery Gergiev) 
19:15 – 19:40 h
Projecció: #PrecarityStory. Què tenen en comú una netejadora i una investigadora? 
#PrecarityStory explica l’experiència laboral de la Isabel, que fa classes, investiga i neteja a la mateixa universitat britànica. La seva història es presenta com un exemple de la creixent informalitat de la feina universitària i les seves conseqüències humanes. Filmat durant les vagues del personal universitari del Regne Unit entre el 2018 i el 2020, aquest documental exposa la realitat poc coneguda del precariat acadèmic i contribueix al debat públic actual sobre els efectes de les polítiques neoliberals en l’educació superior britànica. 

Durada: 25 min 
País: Regne Unit / Espanya 
Any: 2020 
Idioma: Anglès / Espanyol 
Format: HD 
So: Dolby Stereo
Color 
Codirecció: Lorena Cervera i Isabel Seguí 
19:40 – 20:30 h
Debat: Lorena Cervera i María Ruido, moderat per Alicia Escobio 
Abans de passar a la història (hem de sobreviure) I. Composició de classe. Sessió 1
4 artistes
contacte