Costas Douzinas
Activitat

El Mediterrani que ve: diàlegs d’una riba a l’altra sobre art, economia i societat

en curs
Costas Douzinas

Conferències i converses

El MACBA comença, en col·laboració amb el Birkbeck Institute for the Humanities (Londres), una sèrie de conferències i converses amb artistes, investigadors, escriptors i gestors culturals dels països de la conca mediterrània, i en especial de la ribera sud i est. La sèrie vol ser un espai per posar en comú les inquietuds socials, polítiques i culturals que afecten les diverses comunitats i Estats d’aquesta regió, en un moment d’incertesa que precisament ens fa redescobrir-nos, a Barcelona i Catalunya, com a europeus del sud. Tot i sorgir d’una adscripció geogràfica evident, aquesta iniciativa no renuncia a preguntar-se pel seu sentit: com es formula el mite de la Mediterrània? Quan neix? Quins interessos serveix? Com s’ha anat transformant en les successives onades de la modernitat? A partir d’aquestes reflexions en clau històrica pretén explorar articulacions culturals possibles entre els països considerats de tradició cristiana i el món àrab i dibuixar alguns escenaris del nostre futur.

dates
1 d’octubre 2010 – 4 d’abril 2011
preu
Auditori MACBA. Entrada gratuïta. Capacitat limitada. Amb traducció simultània
títol
El Mediterrani que ve: diàlegs d’una riba a l’altra sobre art, economia i societat
dates
1 d’octubre 2010 – 4 d’abril 2011
títol
El Mediterrani que ve: diàlegs d’una riba a l’altra sobre art, economia i societat
preu
Auditori MACBA. Entrada gratuïta. Capacitat limitada. Amb traducció simultània
participant
Akram Zaatari
Sidó
1966
Akram Zaatari va néixer a Sidó (Líban) el 1966, i viu i treballa a Beirut. La seva producció artística inclou vídeos, pel·lícules, fotografies, instal·lacions i obra escrita. Format en arquitectura a la Universitat Americana de Beirut, es va traslladar a Nova York per cursar estudis sobre els mitjans de comunicació a la New School University. A mitjans dels noranta, es va incorporar com a productor televisiu a la cadena Future TV de Beirut, on va dur a terme diversos curts experimentals situats entre el documental i el vídeo de creació. Zaatari ha centrat la seva obra en els conflictes bèl·lics del Líban i en la societat musulmana contemporània. Aborda la política a través de la vida quotidiana, l’ús del cos i les relacions socials, i reflexiona sobre el poder i la parcialitat dels mitjans. El seu cinema defuig la narració tradicional amb un relat fragmentat i la dissociació entre imatge i text. Molts dels elements de la seva obra provenen de la cultura popular, amb imatges del cinema americà i egipci, i melodies emeses en les emissores de ràdio libaneses. Zaatari és cofundador de l’Associació Libanesa per a l’Art Contemporani i de la Fundació Àrab de la Imatge (AIF), entitat creada per recollir, estudiar i divulgar el patrimoni fotogràfic de l’Orient Mitjà. A través de l’AIF, ha recuperat l’obra del popular fotògraf libanès Hashem el Madani (1928), que va retratar la societat civil del seu país des de començaments dels anys cinquanta. Zaatari ha comissariat exposicions de fotografia a Londres, Beirut i Brussel·les, entre altres ciutats. Ha publicat els seus textos a revistes com Third Text, Bomb, Framework, Transition i Parachute. Té obra en les col·leccions del Centre Pompidou de París, la Tate Modern de Londres i a la TBA21 de Viena.
llegir-ne més
El Mediterrani que ve: diàlegs d’una riba a l’altra sobre art, economia i societat
1 artistes
programa
0 activitats