Subir y bajar escaleras
Activitat
Dissabte, 14 de maig de 2022

Pujar i baixar escales

Sobre el treball de Teresa Lanceta com a escriptura
Proposta de Pedro G. Romero i Teresa Lanceta amb motiu de la Nit dels Museus
en curs
Javiera de la Fuente balla amb We Eat and Drink Squares a la presentació de Máquinas de vivir a la Bauhaus Dessau. We Eat Circles And Drink Squares (2018-2019) realitzada per The art’s room Factory del Dutch Art Institute amb contribucions de Teresa Lanceta. 10 de març de 2019, organitzat per la Fundación Bauhaus Dessau

Teresa Lanceta i Pedro G. Romero s’uneixen en coautoria per presentar Pujar i baixar escales, una actuació en viu que tindrà lloc durant la Nit dels Museus i que comptarà amb la participació de les bailaoras Javiera de la Fuente, Fuensanta «La Moneta» i Ana Morales. Pedro G. Romero farà una lectura de textos propis i les tres bailaoras actuaran amb teixits i teles de Lanceta.

«El treball en una bona prosa té tres esglaons: un de musical, en què es compon; un altre d’arquitectònic, en què es construeix; finalment, un de tèxtil, en què es teixeix.»

Walter Benjamin, Einbahnstraße (Carrer de sentit únic), 1928.

En el treball de Teresa Lanceta hi pesa una forma determinada d’escriure. No ens referim només als seus textos meravellosos, sinó a la tensió entre esdeveniment i text que hi ha en el seu gest, en la manera de fer, en el teixit mateix. Aquesta lectura de Pedro G. Romero, amb les bailaoras, és com un subratllat que visibilitza el que hi ha d’escriptura en els teixits, teles i tèxtils de Lanceta.

Seguint la cita de Walter Benjamin, podríem dir que Lanceta suma en la seva obra música, arquitectura i tèxtil, i fa pensar en coreografies, en un cos o diversos cossos nuant gestos, polítiques i àmbits. L’artista va somiar que Antonia Mercé «La Argentina» il·lustrant la Filosofia de la dansa de Paul Valéry seria una bona explicació de la seva obra, i en el rastre del seu somni sorgeix aquesta proposta.

Direcció i lectura de text: Pedro G. Romero
Assistent de direcció: Belén Candil
Bailaoras: Javiera de la Fuente, Fuensanta «La Moneta» i Ana Morales

mostrar-ne més mostrar-ne menys
dates
Dissabte, 14 de maig de 2022
horari
21:00 h
preu
Gratuït sense inscripció prèvia. Aforament limitat.
títol
Pujar i baixar escales
localització
Atri
documents
dates
Dissabte, 14 de maig de 2022
títol
Pujar i baixar escales
horari
21:00 h
localització
Atri
preu
Gratuït sense inscripció prèvia. Aforament limitat.
documents
participants
Ana Morales
Fuensanta “La Moneta”
Javiera de la Fuente
Pedro G. Romero
Aracena, 1964
Teresa Lanceta
Barcelona, 1951
programa
1 activitats
Vista de l'exposició
Nit i Dia dels Museus
activitat
2022-05-18
galeria d’imatges
7 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
vídeos
1 resultats
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Pujar i baixar escales | Nit dels Museus | MACBA – YouTube
Pujar i baixar escales | Nit dels Museus | MACBA – YouTube
Teresa Lanceta i Pedro G. Romero s’han unit en coautoria per presentar "Pujar i baixar escales", una actuació en viu que ha comptat amb la participació de le…