Col·leccionable

“Quasi 3.000 currículums en un mes”

Les falles del sistema productiu segons Adrian Melis
Una trituradora de paper destrossa futurs laborals. L’artista cubà Adrian Melis ens explica com va idear i produir la seva instal·lació Línea de producción por excedente. “És una obra del 2014. En aquell moment jo era en una residència a Amsterdam, a la Rijksakademie, i tenia un estudi […] que vaig convertir en una oficina. Aquesta va ser la primera obra que vaig produir vivint ja fora d’Espanya. La meva intenció era: vull contractar a una persona espanyola que no tingui treball. Les condicions eren força clares i jo els demanava que enviessin el currículum. Vaig posar l’oferta de feina a tots els portals espanyols i vaig esperar. Vaig contractar a dues persones a Amsterdam, a l’oficina que vaig muntar al meu estudi, perquè rebessin els currículums, com una recepció de candidats. En un mes vaig rebre quasi 3.000 currículums. La idea era seleccionar un candidat i el seu treball consistia a destruir tots els currículums restants. L’estructura de la peça estava basada en aquesta idea de crear un treball a partir del no treball, utilitzar el propi atur per donar treball a algú, ni que sigui una sola persona.” No et perdis el relat complet al fons d’àudio de Ràdio Web MACBA.  Podeu escoltar el testimoni del mateix artista en una entrevista concedida a Ràdio Web MACBA:
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
[5217_001_hist / Imatge] Time to relax - Eviction 6.29.2013 CAM View
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
[5219_001_hist / Imatge] Time to relax - Eviction 6.2.2013 Santander Bank View
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
[5215_001_hist / Imatge] Time to relax - Eviction 9.1.2012 CAM View
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
[5220_001_hist / Imatge] Time to relax - Eviction 4.11.2013 BBVA View
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.