3592_004_pub--imatge-desaparicions-ii 3592001_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592002_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592003_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592004_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592005_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592006_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592007_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592008_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592009_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592010_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592011_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592012_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592013_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592014_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592015_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592016_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592017_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592018_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592019_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592020_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592021_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592022_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592023_001_rgb--imatge-desaparicions-ii 3592024_001_rgb--imatge-desaparicions-ii
3592_004_pub--imatge-desaparicions-ii
Ignasi Aballí
Desaparicions II
Desaparicions II
2005
Desaparicions II (2005) pren el títol de la novel·la més famosa de Georges Perec, La disparition (1969), en la qual l’autor, al llarg de 300 pàgines, no utilitza cap paraula amb la lletra més freqüent en francès, la e. Partint d’aquest llibre, Ignasi Aballí elabora vint-i-quatre cartells de pel·lícules amb els títols de guions cinematogràfics de Perec, una faceta poc coneguda de l’escriptor. Algunes es van realitzar i d’altres, la majoria, no es van arribar a produir. Però l’artista no ens desvela quines no van passar de l’estadi de projecte. Si el cartell de cinema sempre remet a una altra cosa –a la mateixa pel·lícula–, en aquest cas queda orfe, constata una desaparició.  D’altra banda, les imatges que utilitza Aballí en els cartells al·ludeixen totes a desaparicions, com un llibre sense text, un cartell caigut, una pantalla en blanc o un puzle sense imatges. En aquesta suma de desaparicions que convoca l’obra, de fons hi ressona també l’extermini del poble jueu, ja que el cognom Perec (que només té la vocal e) és la versió francesa d’un cognom en ídix, l’estratègia que va adoptar la família de l’escriptor per protegirse dels nazis. El cognom originari no conté cap vocal, ja que l’alfabet hebreu utilitza una escriptura consonàntica.
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
títol original
Desaparicions II
any d'adquisició
2009
tipus d'objecte
Objecte
dimensions
Expositor: 114 x 142 x 76 cm; 24 impressions: 100 x 70 cm c/u
Copyright
© Ignasi Aballí
número de registre
R.3592
data
2005
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tècnica
Impressions digitals sobre paper muntades en expositor de ferro i alumini
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Col·lecció Fundación Repsol
títol original
Desaparicions II
número de registre
R.3592
data
2005
any d'adquisició
2009
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tipus d'objecte
Objecte
tècnica
Impressions digitals sobre paper muntades en expositor de ferro i alumini
dimensions
Expositor: 114 x 142 x 76 cm; 24 impressions: 100 x 70 cm c/u
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Col·lecció Fundación Repsol
Copyright
© Ignasi Aballí
imatges
25 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat