5762_002_rgb--imatge-procesion-de-ocho
5762_002_rgb--imatge-procesion-de-ocho
Amalia Pica
Procesión de Ocho
Processó de Vuit
2017
La comunicació col·lectiva i l’espai social com a lloc de trobada estructuren les propostes d’Amalia Pica, una artista que va créixer a l’Argentina de la dictadura militar. La desaparició i l’assassinat de milers de persones acusades de dissidència política, la inexistent llibertat d’opinió i la forta repressió social la van decantar cap a una pràctica de l’art entès també com a pràctica política. A les seves obres, Pica se serveix d’elements associats a la festa com banderoles, paper de confeti o llums de colors; i d’altres relacionats amb la protesta, com pancartes, megàfons o cassoles. Vincula així la idea de queixa i la de celebració, dos moments amb una gran capacitat de crear comunitat i experiència compartida.---Procesión de ocho incorpora vuit pancartes independents subjectades amb llistons de fusta i recolzades a la paret. En lloc dels missatges que hi esperaríem veure, les pancartes mostren un llenguatge geomètric i cromàtic: una decoració festiva en forma de banderoles de colors. El cromatisme ha substituït el discurs. La disposició de les pancartes i la seva alçada esglaonada creen un fil invisible que uneix els triangles de colors que hi ha pintats com si es tractés de banderoles. Com explica la mateixa artista: «La meva obsessió per la comunicació em porta a buscar coses que la gent reconegui fàcilment. El que m’agrada dels objectes festius és que podríem dir que indiquen la manera en què està permès comportar-se o sentir. És cert que incorporar aquesta actitud de celebració i de festa al museu és una mica irreverent, però alhora aquest tipus de celebracions són molt útils com a metàfores. El que m’agrada de les festes populars o del carnaval és que comparteixes una bona estona amb gent desconeguda, i això, a parer meu, és molt bonic. Imagina’t com milloraria el món si visquéssim amb gent que estimem, quan hi ha tanta gent amb la qual vivim que no coneixem i que no tenim raons per estimar-los. En certa mesura, aquestes celebracions són una metàfora de la intimitat cultural o l’espai social que pots compartir amb desconeguts d’una manera positiva.» (Amalia Pica entrevistada per Ionit Behar, 2017)
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
títol original
Procesión de Ocho
any d'adquisició
2019
tipus d'objecte
Instal·lació
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Obra adquirida gràcies a José Luis Blanco
número de registre
R.5762
data
2017
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tècnica
Acrílic sobre paper i fusta
Copyright
© Amalia Pica
títol original
Procesión de Ocho
número de registre
R.5762
data
2017
any d'adquisició
2019
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tipus d'objecte
Instal·lació
tècnica
Acrílic sobre paper i fusta
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Obra adquirida gràcies a José Luis Blanco
Copyright
© Amalia Pica
Manifestacions
Processons
Banderins
Geometria en l'art
Colors
imatges
1 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat