![5859_024_rgb--imatge-nada-reiterada](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_5859_024_rgb/773e20c300d2797bee4a92ea3b654ef3/full/large/0/default.jpg)
![5859_025_rgb--imatge-nada-reiterada](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_5859_025_rgb/b971fd385bf0f20e9eba99f4e72fd656/full/large/0/default.jpg)
![5859_024_rgb--imatge-nada-reiterada](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_5859_024_rgb/773e20c300d2797bee4a92ea3b654ef3/full/large/0/default.jpg)
Mar Arza
Nada reiterada...
2005 - 2008
Nada reiterada és una obra significativa en la producció escultòrica de Mar Arza, que acostuma a treballar entorn de l’objecte llibre per intervenir-hi físicament i textualment. L’artista parteix d’un exemplar de la novel·la Nada de Carmen Laforet (Barcelona, 1921 – Madrid, 2004), un text existencialista publicat l’any 1945 i guardonat amb el Premi Nadal de 1944, que descriu l’ofec social i cultural de la postguerra espanyola. Tot i el seu èxit immediat i el fet de ser un llibre destacat de la literatura de la postguerra, va quedar oblidat fins entrats els anys dos mil, quan es va tornar a posar en valor.
Amb una execució impecable, Arza ha retallat i extret el text de la novel·la resseguint el perfil de les paraules, i deixant-ne algunes de seleccionades estratègicament juntament amb algun signe de puntuació, que queden a la vista i configuren un nou text, poètic i alhora contundent. El que l’artista no ha retallat és l’encapçalament de les pàgines, amb la numeració i el títol de la novel·la, un Nada reiterat que es va llegint pàgina a pàgina i un doble joc que remet, alhora, al buidatge que ha practicat l’artista. Arza col·loca les 87 pàgines de la novel·la en una gran composició a la paret. Fixades amb agulles, aconsegueix una acusada sensació aèria de gran eficàcia visual. El joc de buits en el text i d’ombres a la paret, la sensació de ferida i de talls subtils, i els espais blancs en cadascuna de les paraules absents reforcen la contundència i la poètica de les poques frases que l’artista ha decidit mantenir. El no-res invocat per Nada reiterada apunta en més d’una direcció: al buit del dia a dia de la postguerra, al silenci posterior que va patir la novel·la i als forats narratius que l’artista aplica al text.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
Consulta la
Biblioteca del MACBA
per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
Sol·licitud de préstec d'imatges