1752_001_rgb--imatge-standard-edition
1752_001_rgb--imatge-standard-edition
Rodney Graham
Standard Edition
Edició estàndard
1988
L'intel·lectualisme que impregna les obres de Rodney Graham (Abbotsford, Canadà, 1949) no li ha impedit ser reconegut internacionalment. Amb una estètica freda i amb un llenguatge minimalista, bona part de les seves obres es plantegen com a comentaris visuals a textos i autors que han estat referents en la producció cultural occidental: Georg Büchner, Edgar Allan Poe, Herman Melville, Raymond Roussel i sobretot Sigmund Freud. Les seves obres (llibres, objectes escultòrics, pel·lícules, enregistraments musicals, performances, fotografies i pintures) sovint segueixen una lògica circular o de loop creada a partir de les representacions que alimenten la nostra imatge del món. D'altra banda, com Freud, Graham s'ha interessat i ha explorat la foscor, els somnis i la marginalitat. Si bé Rodney Graham comparteix el llenguatge minimalista d'autors contemporanis com els que van formar el grup de Vancouver a finals dels seixanta (Ken Lum, Jeff Wall i Ian Wallace), les seves referències culturals centren la seva obra en l'element textual. Hereu de la tradició que arrenca amb Stéphane Mallarmé i Raymond Roussel i que entronca amb l'estructuralisme, Graham entén el text com a productor de significat. Les seves creacions d'objectes-llibre són una sèrie d'obres en què l'artista utilitza llibres d'autors dels segles XIX i XX per convertir-los en una peça objectual. En alguns casos, folra llibres ja editats; en d'altres, intervé d'una manera visual en el text; i sovint dissenya capses i màquines de lectura o transforma el text en un objecte escultòric. Standard Edition és una les obres més conegudes de l'autor. Es tracta d'una escultura híbrida que combina text i objecte. Graham situa els 24 volums de les obres completes de Freud en una caixa amb forma de lleixa de metall subjectada a la paret i hi intercala els llibres amb una lògica pragmàtica: és el gruix de cada volum el que determina la progressió dels espais buits. L'obra conté una clara referència al minimalisme de les caixes i espais cúbics de Donald Judd, un dels artistes visuals que ha influït més en Rodney Graham. Més que d'apropiació, i al·ludint a l'ús recurrent de llibres en les seves obres, Graham parla d'“indexació”, en el sentit que el seu art s'annexa a obres ja existents, en aquest cas filosòfiques.
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
títol original
Standard Edition
any d'adquisició
2001
tipus d'objecte
Objecte
dimensions
30.5 x 15.5 x 261.5 cm
Copyright
© Rodney Graham
número de registre
R.1752
data
1988
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tècnica
Acer inoxidable, llautó i llibres
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Col·lecció Fundación Repsol
títol original
Standard Edition
número de registre
R.1752
data
1988
any d'adquisició
2001
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tipus d'objecte
Objecte
tècnica
Acer inoxidable, llautó i llibres
dimensions
30.5 x 15.5 x 261.5 cm
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA. Col·lecció Fundación Repsol
Copyright
© Rodney Graham
imatges
1 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat