![dig_ajbr00198_0044_r--text-dig_ajbr00198_0044_rtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BBI_DIG_A-JBR-00198_0044_r/e7957a3db6db5038f1f08047afbc3394/full/large/0/default.jpg)
![dig_ajbr00198_0044_v--text-dig_ajbr00198_0044_vtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BBI_DIG_A-JBR-00198_0044_v/f4eea69b85f0e427eb691933ee508c0c/full/large/0/default.jpg)
![dig_ajbr00198_0045_r--text-dig_ajbr00198_0045_rtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BBI_DIG_A-JBR-00198_0045_r/7be7617c0a559590adcffdd6d0d3f1c6/full/large/0/default.jpg)
![dig_ajbr00198_0046_r--text-dig_ajbr00198_0046_rtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BBI_DIG_A-JBR-00198_0046_r/98c1eb30982ddfb66e5e20e9ca9bdfc8/full/large/0/default.jpg)
![dig_ajbr00198_0047_r--text-dig_ajbr00198_0047_rtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BBI_DIG_A-JBR-00198_0047_r/7e040a8812d32b5447412256af13143a/full/large/0/default.jpg)
![dig_ajbr00198_0048_r--text-dig_ajbr00198_0048_rtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BBI_DIG_A-JBR-00198_0048_r/1431efcd36cdab527de2cbafa9c5b63a/full/large/0/default.jpg)
![dig_ajbr00198_0048_v--text-dig_ajbr00198_0048_vtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BBI_DIG_A-JBR-00198_0048_v/3b16ad8b14b0248bd139e3616a83afcc/full/large/0/default.jpg)
![dig_ajbr00198_0044_r--text-dig_ajbr00198_0044_rtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/BBI_DIG_A-JBR-00198_0044_r/e7957a3db6db5038f1f08047afbc3394/full/large/0/default.jpg)
Joan Brossa
La porta real
1950
Document manuscrit i mecanoscrit. -- Quatre composicions, i.e. una primera composició en vers lliure sense títol; un sonet titulat "Primera variació"; un altre sonet, titulat "Segona variació"; i una quarta composició titulada "Tercera variació", que es compon de dos tercets; la primera composició comença, "Jo no vull perdre contacte amb la terra,"; Acaba, "i amb tot el gènere humà en general."; Data, "18-XII-50", escrit amb llapis (corr. en llapis); la segona composició, el sonet titulat "Primera variació", comença, "Pou absorbent el jo, inútil desferra"; Acaba, "no darà idea de cap força nova."; mecanografiat (corr. en llapis); la tercera composició, el sonet titulat "Segona variació", comença, "Oh! oi! ui! au! ep! ei! uix! ah! ai! bah!"; Acaba, "que això: "Feta la llei, feta la trampa""; Data, "19-XII-50", escrit amb llapis (corr. en llapis); la quarta composició, compost per dos tercets i que es titula "Tercera variació", comença, " Que ens guardi el foc d'apedregar la terra,"; Acaba, "Paella al foc amb oli, i fem la truita!"; Data, "20-XII-50", escrit amb llapis (corr. en llapis). -- El títol desestimat "Tema", escrit amb llapis i ratllat amb llapis. Al recto del full 46, una versió més preliminar del primer sonet escrit amb llapis (corr. en llapis), titulat "La porta real" i amb la data "18-XII-50" escrita amb llapis. Al recto del full 47 s'hi llegeixen diverses interjeccions esborrades, desestimades del primer vers del segon sonet.
Referències bibliogràfiques:
- Brossa, Joan. El clavell i el martell. En: Ball de sang (1941-1954). Barcelona, Crítica, 1982, p. 198-200. (Sarrià; 8).
see more
show less
The texts of the MACBA web draw on previous documentation. Please let us know if you find any errors.
this document is part of
Catalonia
Spain
1941 - 1950
Brossa, Joan
Manuscripts
Sonnets (Poetry)
Free verse (Poetry)
Enquiry the
MACBA Library
for more information on the work or artist.
If you want to make a work loan request, go to arxiu@macba.cat.
If you want the image of the work in high resolution, you can send an image loan request.
If you want to make a work loan request, go to arxiu@macba.cat.
If you want the image of the work in high resolution, you can send an image loan request.
contact
for more information, please contact us through the following links
for further information
Image loan request