Document manuscrit. -- Joan Brossa es defineix com a poeta, i explica com a través de la poesia va començar a escriure teatre a partir del 1944 en la recerca d'una quarta dimensió; i descriu amb alguns exemples els trets que va anar adquirint el seu teatre tot al llarg d'un procés d'evolució, i.e. la concepció d'un espectador participant guiat per l'actor a través de diferents espais lligats a esdeveniments determinats, per exemple objectes que es mouen o efectes sonors; el gust per qualsevol gènere d'espectacle (ventrilòquia, transformisme, circ i prestidigitació) i l'ús d'un llenguatge corrent, reflex de la llengua popular; la concepció d'un espai teatral polivalent d'acord amb les minses possibilitats de representació de l'època; i la ruptura de convencions i la trama d'efectes sorpresa en un pla de plantejament divers, no repetitiu i sense límits, prenent la naturalesa com a model. D'altra banda, Brossa no concep que l'acte de crear pugui ser delimitat a priori en un marc o model teòric, i rebutja igualment la identificació de la seva obra amb moviments, tendències o corrents designats amb etiquetes com ara "avantguardisme" o "realisme". En fi, Brossa critica les limitacions del públic de teatre actual i, per la situació de les arts escèniques al país, apunta la dificultat d'esdevenir un dramaturg professional. -- Del recto del full 72 al recto del full 75, una versió més preliminar del text en prosa, escrit amb llapis (corr. en llapis). -- Al verso del full 75, una llista de referències d'obres teatrals de Joan Brossa publicades sota el títol "Bibliografia teatral", escrit amb llapis (corr. en llapis).
If you want to make a work loan request, go to arxiu@macba.cat.
If you want the image of the work in high resolution, you can send an image loan request.