El Mediterráneo que viene: diálogos de una a otra orilla sobre arte, economía y sociedad
Actividad

El Mediterráneo que viene: diálogos de una a otra orilla sobre arte, economía y sociedad

en curso
Costas Douzinas

Conferencias y conversaciones

El MACBA inicia, en colaboración con el Birkbeck Institute for the Humanities (Londres), una serie de conferencias y conversaciones con artistas, investigadores, escritores y gestores culturales de los países de la cuenca mediterránea, y en especial de la costa sur y este. La serie quiere ser un espacio para poner en común las inquietudes sociales, políticas y culturales que afectan a las distintas comunidades y Estados de esta región, en un momento de incertidumbre que nos permite redescubrirnos, en Barcelona y Cataluña, como europeos del sur. Aunque surja de una adscripción geográfica evidente, esta iniciativa no renuncia a preguntarse por su sentido: ¿cómo se formula el mito de la Mediterránea? ¿Cuándo nace? ¿Qué intereses sirve? ¿Cómo se ha ido transformando en las sucesivas olas de la modernidad? A partir de estas reflexiones en clave histórica pretende explorar articulaciones culturales posibles entre los países considerados de tradición cristiana y el mundo árabe, así como dibujar algunos escenarios de nuestro futuro.

fechas
1 octubre 2010 – 4 abril 2011
precio
Auditorio MACBA. Entrada gratuita. Aforo limitado. Con traducción simultánea
título
El Mediterráneo que viene: diálogos de una a otra orilla sobre arte, economía y sociedad
fechas
1 octubre 2010 – 4 abril 2011
título
El Mediterráneo que viene: diálogos de una a otra orilla sobre arte, economía y sociedad
precio
Auditorio MACBA. Entrada gratuita. Aforo limitado. Con traducción simultánea
participante
Akram Zaatari
Sidón
1966
Akram Zaatari va néixer a Sidó (Líban) el 1966, i viu i treballa a Beirut. La seva producció artística inclou vídeos, pel·lícules, fotografies, instal·lacions i obra escrita. Format en arquitectura a la Universitat Americana de Beirut, es va traslladar a Nova York per cursar estudis sobre els mitjans de comunicació a la New School University. A mitjans dels noranta, es va incorporar com a productor televisiu a la cadena Future TV de Beirut, on va dur a terme diversos curts experimentals situats entre el documental i el vídeo de creació. Zaatari ha centrat la seva obra en els conflictes bèl·lics del Líban i en la societat musulmana contemporània. Aborda la política a través de la vida quotidiana, l’ús del cos i les relacions socials, i reflexiona sobre el poder i la parcialitat dels mitjans. El seu cinema defuig la narració tradicional amb un relat fragmentat i la dissociació entre imatge i text. Molts dels elements de la seva obra provenen de la cultura popular, amb imatges del cinema americà i egipci, i melodies emeses en les emissores de ràdio libaneses. Zaatari és cofundador de l’Associació Libanesa per a l’Art Contemporani i de la Fundació Àrab de la Imatge (AIF), entitat creada per recollir, estudiar i divulgar el patrimoni fotogràfic de l’Orient Mitjà. A través de l’AIF, ha recuperat l’obra del popular fotògraf libanès Hashem el Madani (1928), que va retratar la societat civil del seu país des de començaments dels anys cinquanta. Zaatari ha comissariat exposicions de fotografia a Londres, Beirut i Brussel·les, entre altres ciutats. Ha publicat els seus textos a revistes com Third Text, Bomb, Framework, Transition i Parachute. Té obra en les col·leccions del Centre Pompidou de París, la Tate Modern de Londres i a la TBA21 de Viena.
Leer más
El Mediterráneo que viene: diálogos de una a otra orilla sobre arte, economía y sociedad
1 artistas
programa
0 actividades