![3643_001_pub--imatge-la-ricarda](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/204188/6a13076d7b815aff716547680efb601e/full/large/0/default.jpg)
![3643_002_pub--imatge-la-ricarda](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_3643_002_pub/8a972e236f46bd391385a5e07b0f4941/full/large/0/default.jpg)
![3643_003_pub--imatge-la-ricarda](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_3643_003_pub/de1b6302b250f861c707a2b41bce2052/full/large/0/default.jpg)
![3643_004_pub--imatge-la-ricarda](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/HBI_3643_004_pub/a76068ca63c98db86d191d3937c315d8/full/large/0/default.jpg)
![3643_001_pub--imatge-la-ricarda](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/204188/6a13076d7b815aff716547680efb601e/full/large/0/default.jpg)
La Ricarda
2006
El juliol de 2006 el fotògraf belga Michel François va convidar a tretze artistes a la Casa Gomis, una bonica casa situada a La Ricarda, junt a l'aeroport del Prat de Llobregat. Aquest exemple de disseny Modern Europeu, construït per l'arquitecte Antoni Bonet els anys 50, està situat en un bosc de pins entre l'aerorport i els suburbis de Barcelona. Fou, en el seu moment, lloc de trobada per a artistes com Tàpies, Cage o Miró. Actualment, però, ja no és possible viure-hi. Amenaçada per la invasió del creixent i concorregut aeroport de Barcelona, l'expansió de l'àrea suburbana i els elements naturals, com el mar, la Casa Gomis apareix com un anacronisme, aparentment perdent terreny a favor del seu entorn. Es tracta d'una ubicació conflictiva però, no obstant, molt interessant per a aquesta iniciativa.
Per a aquest projecte de film, François demanà a cada artista produïr la seva pròpia seqüència de vídeo, en total llibertat, amb o sense actors, inspirant-se en aquest lloc tan particular.
El repte d'aquesta invitació fou descobrir què passa quan diferents creadors individuals (incloent artistes visuals, coreògrafs, cineastes i escenògrafs) contribueixen en un film comú sense guió.
Les úniques limitacions eren el temps i el lloc en el que aquestes persones eren situades. No hi va haver cap restricció durant el procés de filmació. Les gravacions individuals van procedir a alimentar-se les unes a les altres, i poc a poc va anar apareixent un guió.
Cada artista filmà dins la casa i als seus voltants, amb escàs contacte entre ells. Cap d'ells podia anticipar-se al resultat final d'unir en un sol film les diverses interpretacions de cada artista. Quan François edità la pel•lícula, el que resultà fou un film que atorgava una nova vida a la Casa Gomis. A través dels ulls dels diversos artistes, emergeix un film inusual i inesperat amb un enfocament segmentat però, en última instància, coherent en la seva totalitat.
ver más
mostrar menos
Los textos de la web MACBA parten de una documentación previa. En caso de que haya algún error, os agradeceremos que nos lo comuniquéis.
Consulta la
Biblioteca del MACBA
para más información sobre la obra o artista.
Si deseas solicitar la obra en préstamo, puedes dirigirte a colleccio@macba.cat.
Si deseas la imagen de la obra en alta resolución, puedes enviar una solicitud de préstamo de imagen.
Si deseas solicitar la obra en préstamo, puedes dirigirte a colleccio@macba.cat.
Si deseas la imagen de la obra en alta resolución, puedes enviar una solicitud de préstamo de imagen.
contacto
para obtener más información, puedes contactarnos a través de los siguientes enlaces
para más información
Solicitud de préstamo de imagen