3567_002_rgb--imatge-100-boots 3567_003_rgb--imatge-100-boots
3567_002_rgb--imatge-100-boots
Eleanor Antin
100 Boots
1971-1973 (2005)
Entre 1971 i 1973, Eleanor Antin va viatjar per diversos indrets de Califòrnia i per Nova York amb 100 botes de goma que anava instal·lant a diferents punts de ruta. Situades en filera, en cercle, fent cua, a les branques d’un arbre i en altres disposicions a l’espai, les enregistrava fotogràficament en blanc i negre (les fotografies són de Philip Steinmetz) i n’editava una postal, que tot seguit enviava a amistats i persones conegudes, com Judy Chicago o Allan Kaprow. Fins a mil persones i institucions d’arreu del món van rebre les postals de les botes viatgeres. Si bé la sèrie com a tal –una conjunció de mail art, instal·lació i acció– va rebre el títol de 100 Boots, Antin també va posar un títol descriptiu a cadascuna de les accions en concret. Sumen 51 accions i 51 postals que deixen testimoni del viatge de les botes entre el Pacífic i el MoMA de Nova York, amb títols com 100 Boots at the Bank, 100 Boots on the Way to Church, 100 Boots in the Market, 100 Boots Parking, 100 Boots on Vacation i 100 Boots Facing the Sea, entre d’altres. El gruix de les accions van ser realitzades a l’estat de Califòrnia, on vivia Antin, llevat de les últimes, fetes a Nova York el juny de 1973  en espais tan coneguts com la cantonada de la Herald Square, la vorera del MoMA, The Egyptian Gardens, el Central Park i l’Upper Harbor.  Per a Antin, aquesta era una manera d’exercir la seva crítica davant del fet que l’espai expositiu de l’art és reduís a les galeries i museus. Si bé inicialment va pensar el viatge com una rèplica de la novel·la picaresca Les aventures de Huckleberry Finn de Mark Twain i també de la mítica On the Road de Jack Kerouac, a mesura que el projecte creixia va veure que s’apropava més a la coneguda sèrie cinematogràfica melodramàtica de 1914 The Perils of Pauline, sobre una dona aventurera. D’aquí que Antin construís la sèrie de manera narrativa, amb una primera postal, 100 Boots at the Bank, on se suposa que cometen un primer assassinat, i des de llavors fugen de la justícia fins arribar a Nova York. La sèrie s’acaba al MoMA, amb 100 Boots enter the Museum: les botes de goma formant una filera al davant de l’entrada del MoMA. L’obra finalment va ser exposada en aquest museu.
mostrar-ne més mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
títol original
100 Boots
any d'adquisició
2009
tipus d'objecte
Material gràfic
dimensions
51 parts 11.4 x 17.8 cm c/u
Copyright
© Eleanor Antin
número de registre
R.3567
data
1971-1973 (2005)
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tècnica
tinta impresa sobre cartolina
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
títol original
100 Boots
número de registre
R.3567
data
1971-1973 (2005)
any d'adquisició
2009
fons
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
tipus d'objecte
Material gràfic
tècnica
tinta impresa sobre cartolina
dimensions
51 parts 11.4 x 17.8 cm c/u
crèdits
Col·lecció MACBA. Fundació MACBA
Copyright
© Eleanor Antin
imatges
2 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
colleccio@macba.cat