Al carrer, a casa, a la feina, als anuncis, a la presó. Eulàlia Grau es val d’un conjunt de serigrafies per mostrar la situació de les dones, d’una manera directa, l’any 1977. Si en altres treballs, com la sèrie Etnografies, ja mostrava la profunda desigualtat de gènere, aquí afina encara més el tret. Discriminació de la dona culmina el treball que havia iniciat el 1971 en incorporar l’ús de collages amb imatges dels mitjans. Que les imatges es mostrin molt contrastades i poc nítides no és gratuït. Són imatges «brutes» com la realitat que s’amaga rere els cossos perfectes pels quals aposten els mitjans. En la presentació a la galeria Ciento de Barcelona, Maria Aurèlia Capmany va al·ludir a la idea de «safari fotogràfic» per la captura d’imatges selvàtica que duia a terme Eulàlia. Un treball polític, sociològic i etnogràfic que en aquest conjunt pren la categoria de document històric. «Era quasi periodisme», explicava l’artista l’any 2011.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.