naixement
París, França, 1946
última actualització
16-04-2024
Dorothée Selz va néixer el 1946 a París, ciutat on viu i treballa. Formada en una família de col·leccionistes d’art i neboda del crític d’art Jean Selz, als anys setanta va entrar en contacte amb l’anomenat Grup dels Catalans a París i va col·laborar en els rituals comestibles i festius realitzats per Miralda, Joan Rabascall i Jaume Xifra. La seva producció inicial, amb collages que qüestionen el lloc de la dona en els mitjans, ja incorporava referències a elements comestibles. Amb els anys, les seves escultures, pintures i collages dialoguen amb les arts populars i amb l’etnografia de diverses parts del món. Ofrenes de Bali, figures de sucre de Mèxic i objectes d’artesania de diferents continents s’incorporen a les seves obres amb la intenció d’esborrar els límits entre les arts majors i menors. Amb un llenguatge pròxim al pop, Selz construeix escultures recobertes de materials comestibles com fruites o dolços que ella anomena «escultures comestibles efímeres». Concebudes específicament per a cada espai i construïdes de manera festiva amb la participació del públic, uneixen un registre visual, gustatiu i lúdic.
Des dels anys setanta, ha exposat en espais com la Fundació Joan Miró de Barcelona (1983) o l’Institut Francès de Buenos Aires (2006) i el de Rio de Janeiro (2011). Ha realitzat les seves instal·lacions en espais públics de l’American Craft Museum de Nova York (1988), el Centre Georges Pompidou de París (2000) o el Musée du Louvre de París (2005), entre d’altres.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
obres
04 resultats
veure-les totes
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[4169_003_pub / Imatge] MIMÉTISME RELATIF - Femme avec bottes et lampadaire](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/289823/dcc3ce2a47db913c749ae7033aa3decb/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[4168_004_pub / Imatge] MIMÉTISME RELATIF - Femme nue, d'après Aslan](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/289829/f547f913df1c612383ef694aedfaf67e/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[4171_002_pub / Imatge] MIMÉTISME RELATIF - Femme "The Vargas Girl" d'après Aslan](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/289831/7af27168bb618e8d5d73c8f63a33f5bc/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
documents
14 resultats
URDLA : ouverture du nouvel atelier d'estampes
document
[1986]
URDLA : ouverture du nouvel atelier d'estampes
document
[1986]
La Sala Vinçon : mimetisme relatiu
document
[1975]
Dorotheé Selz : mimetisme relatiu
document
[1975]
Carta : París, a Antoni Mercader, Barcelona, 1975 abr. 26
document
1975
[Treball de Dorothé Selz a Prada]
document
1973
Participació de Dorothèe Selz a la mostra del Grup de Treball Terrassa informació d'art
document
1973
"Rituel en quatre couleurs" / Miralda, Selz, Xifra
document
[1971]
"Rituel en quatre couleurs" / Miralda, Selz, Xifra
document
[1971]
"Rituel en quatre couleurs" / Miralda, Selz, Xifra
document
[1971]
"Rituel en quatre couleurs" / Miralda, Selz, Xifra
document
[1971]
Cérémonie-rituel, Kürten (Cologne 1971) : le CNAC présente dans le cadre de la VIIe Biennale de Paris le samedi 2 octobre 1971 à 17 h. "Rituel en quatre couleurs" de Miralda, Selz, Xifra [...]
document
[1971]
Mémorial : action en 7 temps sans compter les temps morts
document
1969
Le Petomane : sa vie - son oeuvre, 1857-1945 / Jean Nohain, F. Caradec; [intervenció de Miralda i Dorothée Selz]
document
1967