naixement
Barcelona, Espanya, 1958
última actualització
16-04-2024
Ignasi Aballí es va formar en Belles Arts a Barcelona, ciutat on viu i treballa. Interessat pels límits de la representació i de la percepció, sovint treballa amb un llenguatge minimalista i practica la intervenció mínima o la modificació quasi imperceptible, tant en superfícies de color com en la incorporació d’elements quotidians com la pols o la llum. L’obra d’Aballí beu de l’excés d’imatges i sembla buscar-ne el negatiu. Com ell mateix apunta: «fer més amb menys». Si bé, en molts casos, l’artista desapareix com a subjecte i deixa que l’acumulació de la pols o l’acció corrosiva del sol sobre els materials construeixi l’obra, en altres hi és present col·leccionant, inventariant i disposant meticulosament informacions i dades de la premsa, plantejades sovint com llistes o binomis conceptuals, i d’altres com un homenatge a l’anonimat.
Des de 1990, la seva obra s’ha presentat en institucions com el Museu Serralves de Porto (2005), l’Ikon Gallery de Birmingham (2006), el ZKM de Karlsruhe (2006, la Pinacoteca do Estado de Sâo Paulo de Brasil (2010), l’Artium de Vitòria (2012), la Fundació Joan Miró de Barcelona (2016), el Museo de Arte de la Universidad Nacional de Colombia de Bogotà (2017), la Galeria Kula de Split (2018) i el Museu d’Art Contemporani de Zagreb (2018). Entre les seves retrospectives, destaquen les que li va dedicar el MACBA de Barcelona el 2005, Ignasi Aballí. 0-24 h, i el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid el 2015, sin principio / sin fin. L’any 2022 va representar l’Estat espanyol a la Biennal de Venècia. La seva obra forma part de col·leccions com la d’Artium de Vitòria, el Centre d’Art la Panera de Lleida, el Centro Andaluz de Arte Contemporáneo de Sevilla, el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid i el MACBA de Barcelona, entre d’altres. L’any 2020, amb motiu dels 25 anys del MACBA, l’artista va fer donació al museu de l’obra Enderroc, que havia presentat en una de les primeres exposicions del MACBA, el 1996, i va quedar instal·lada en una de les parets de l’atri de l’edifici Meier.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
obres
veure-les totes
Rètol (Museum)
Sense títol
documents
Enderroc (1996 i 2020). Conversa entre Ignasi Aballí, Ferran Barenblit, Miquel Molins i Antònia Maria Perelló [Enregistrament audiovisual activitat]
Time Lapse Enderroc [Enregistrament audiovisual procés de muntatge obra de Col·lecció]
Ignasi Aballí -- Parlem de... Col·lecció MACBA. Sota la superfície [Enregistrament sonor visita guiada]
Aquí comença la nostra història: Ignasi Aballí i David G. Torres [Enregistrament audiovisual activitat]
Aquí comença la nostra història: Ignasi Aballí i David G. Torres [Enregistrament sonor activitat]
Sin principio/sin final = Without beginning/without end / Ignasi Aballí
White pages / Ignasi Aballí
Banderas transparentes / Ignasi Aballí
En el aire / Ignasi Aballí
En el aire / Ignasi Aballí
Atlas 2010 / Ignasi Aballí
Listados / Ignasi Aballí
Listados / Ignasi Aballí
Menorca, juliol 2010 : 43,7 decibels / I. Aballí
Ignasi Aballí. 0-24 h [Reportatge fotogràfic exposició]
La pintura de fons -- Joan Hernández Pijuan. Tornant a un lloc conegut, 1972-2002 [Enregistrament audiovisual activitat]
Una imatge, un llibre / Ignasi Aballí
Exhibition continues = Izložba se nastavlja
Mirades (sobre el Museu) [Enregistrament audiovisual exposició]
Pájaros / [grabado] Ignasi Aballí ; [textos] Ángel Crespo