![4352_001_rgb--imatge-proyecto-para-el-banco-industrial-de-venezuela](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/253211/6dbc435342841fbaed3cda38c8810625/full/large/0/default.jpg)
![4352_001_rgb--imatge-proyecto-para-el-banco-industrial-de-venezuela](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/253211/6dbc435342841fbaed3cda38c8810625/full/large/0/default.jpg)
Gego
Proyecto para el Banco Industrial de Venezuela
Projecte per al Banco Industrial de Venezuela
ca. 1962
En paral·lel a la seva producció escultòrica i en paper, Gego també va projectar intervencions en arquitectures i edificis públics, que ella va considerar sempre com una prolongació del seu treball amb la línia i l’espai. En lloc de tancar-se en el seu propi discurs plàstic, aquestes obres interactuen amb els edificis com a arquitectures paral·leles en un diàleg compositiu a través de l’espai. Com explicava la mateixa artista: «Les obres que vull fer no les puc concebre separadament de l’arquitectura: m’interessa projectar l’arquitectura a l’espai circumdant i això cada vegada és un repte diferent.» (Gego arquitecto. Caracas: Fundación Gego, 2006, p. 26)---La Col·lecció MACBA conserva els dibuixos d’algunes d’aquestes intervencions arquitectòniques, com el Proyecto para el Banco Industrial de Venezuela, de 1962, la primera que va poder executar i que, en coherència amb la seva obra en dibuix, consisteix en una estructura d’elements lineals entrecreuant-se i expandint-se en diferents plans i direccions per l’espai. Si aquesta instal·lació es va situar a l’exterior d’un edifici bancari, Esquema para la instalación de la Reticulárea en Alte Oper es va presentar en el marc de l’exposició col·lectiva Spielraum-Raumspiele a l’Alte Oper de Frankfurt –l’edifici històric de l’òpera d’aquesta ciutat– l’any 1982. Es tracta d’una de les seves Reticuláreas ambientals, que va acabar de concretar durant el mateix procés de muntatge de l’exposició. El resultat no és un volum diferenciat, sinó un entramat reticular de varetes d’acer enllaçades amb punts de suport mínims –com són les seves Reticuláreas– que ocupa l’espai sense cap centre i de manera irregular, i genera en l’espectador una experiència immersiva.
Alguns dels projectes arquitectònics de Gego no es van arribar a dur a terme, com per exemple Reticulárea Between Buildings, de 1969 i que dona fe del somni de Gego: expandir les seves Reticuláreas entre gratacels urbans. Projectades en un carrer estret de Nova York, les arquitectures de filferro de Gego han sortit a l’exterior i emergeixen entre edificis amb les seves pròpies lleis i principis. L’espai, que continua sent un element bàsic per a l’artista, és ara l’espai dialèctic de la ciutat. Un altre projecte que no es va arribar a executar va ser l’Everson Museum of Art Project, Syracuse, concebut cap al 1972 per a aquest museu d’art americà.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
Consulta la
Biblioteca del MACBA
per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
Sol·licitud de préstec d'imatges