![5882_003_pub--imatge-5882_003_pubtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/11350-81044-5882-003-pub/d9a7246fac176556b4d1cb9facd9477e/full/large/0/default.jpg)
![5882_002_pub--imatge-larbre-larbre-i-lhome-vestint-larbre](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/288516/ae92f48685222225438297c8cb63f81d/full/large/0/default.jpg)
![5882_003_pub--imatge-5882_003_pubtif](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/11350-81044-5882-003-pub/d9a7246fac176556b4d1cb9facd9477e/full/large/0/default.jpg)
Fina Miralles
L'arbre. L'arbre i l'home. Vestint l'arbre
L'arbre. L'arbre i l'home. Vestint l'arbre
1975/2020
Fina Miralles va dur a terme una sèrie de fotoaccions amb el títol L’arbre per a l’exposició Valors actuals del Costumari Català en les arts plàstiques, presentada l’any 1975 a la Llotja del Tint de Banyoles i amb itinerància a Igualada, Lleida, Berga i Sabadell. Va ser organitzada per l’artista conjuntament amb Josep Domènech i Jordi Pablo, els mateixos que hi van participar. Partint del Costumari català de Joan Amades, van intentar revisar la cultura popular amb mirada contemporània. Mentre que Domènech i Pablo van presentar objectes, Miralles va mostrar el treball a l’entorn d’aquest ésser vegetal de gran simbologia en l’imaginari humà que és l’arbre.
L’arbre comprèn tres sèries. A la primera, L’arbre i les matèries naturals, Miralles hi explorava la relació de l’arbre amb altres elements de la natura com pedres, fang, plomes, foc o la persona. A la segona, L’arbre amb personalitat humana, hi humanitzava durant un dia la naturalesa vegetal d’un pi. Finalment, a L’arbre i l’home, hi plantejava la relació entre l’arbre i el cos humà reivindicant els vincles estrets entre l’un i l’altre. En tots els casos, l’artista incorporava la descripció de l’acció com a títol de l’obra, amb accions com «vestint l’arbre», «fruits de pedra», «paraules a l’arbre» o «lligada a l’arbre». Quan va presentar l’exposició, l’artista la va acompanyar amb un text que començava així: «L’arbre és l’element natural que ha donat a l’home més rendiment en tot ordre d’idees, no únicament pels seus inesgotables recursos utilitaris [...] sinó també com a protector, portador de fruits, producte primari per al foc i tants i tants d’altres; per això l’instint espontani de conservació va fer que en les cultures més primitives els arbres es convertissin en divinitats.»
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
Teixits i tèxtils
Arbres
Natura
Dones
Documentació d'acció
Consulta la
Biblioteca del MACBA
per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a colleccio@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
Sol·licitud de préstec d'imatges