Conté un text de José Ayllón en defensa de la individualitat de l'home en el marc d'una nova comprensió del món impulsada pels descobriments científics i, en el vessant de l'art, per l'avantguarda i la consciència de l'absurd; un text de Manuel Conde sobre l'obra del pintor alemany Willi Baumeister a propòsit de la difusió que n'ha fet a Madrid la Galería Buchholz; un text de Manolo Millares que saluda la creació del Grupo Parpalló el 1956 a València, un grup d'artistes oposat a l'academicisme dominant en aquesta ciutat; un text de Sancho Negro, pseudònim de Manolo Millares, crític amb una ressenya de Ramón Faraldo publicada al diari "Ya" sobre l'exposició "Otro arte"; tres textos d'Antonio Toro, l'un crític amb la crítica d'art a la premsa espanyola (tocant a la recepció de l'obra de Josep Lluís Sert, de Félix Candela, de Jorge de Oteiza, de Salvador Dalí o de Frank Lloyd Wright), el segon text de crítica a un fullet publicitari de la firma de pintures La Pajarita, i un tercer text que s'exclama d'una acció de Joan Ponç a Brasil contra una pintura de Manolo Millares a la IV Bienal Internacional de São Paulo (1957); diversos textos d'Antonio Saura, i.e. una ressenya del documental cinematogràfic "Calligraphie japonaise" (1958) de Pierre Alechinsky, una ressenya d'una exposició de Pablo Picasso a la Sala Gaspar (Barcelona), un text de crítica a la centralitat de París com a capital de l'art en detriment d'altres centres d'interès, i un text sobre el grup El Paso i sobre l'exposició "Otro arte" celebrada a la Sala Gaspar; i, com a cloenda, un text de presentació del grup d'artistes El Paso i sobre les activitats del grup.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a arxiu@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.