Document manuscrit. -- Joan Brossa es defineix com a poeta, i explica com a través de la poesia va començar a escriure teatre a partir del 1944 en la recerca d'una quarta dimensió; i descriu amb alguns exemples els trets que va anar adquirint el seu teatre tot al llarg d'un procés d'evolució, i.e. la concepció d'un espectador participant guiat per l'actor a través de diferents espais lligats a esdeveniments determinats, per exemple objectes que es mouen o efectes sonors; el gust per qualsevol gènere d'espectacle (ventrilòquia, transformisme, circ i prestidigitació) i l'ús d'un llenguatge corrent, reflex de la llengua popular; la concepció d'un espai teatral polivalent d'acord amb les minses possibilitats de representació de l'època; i la ruptura de convencions i la trama d'efectes sorpresa en un pla de plantejament divers, no repetitiu i sense límits, prenent la naturalesa com a model. D'altra banda, Brossa no concep que l'acte de crear pugui ser delimitat a priori en un marc o model teòric, i rebutja igualment la identificació de la seva obra amb moviments, tendències o corrents designats amb etiquetes com ara "avantguardisme" o "realisme". En fi, Brossa critica les limitacions del públic de teatre actual i, per la situació de les arts escèniques al país, apunta la dificultat d'esdevenir un dramaturg professional. -- Del recto del full 72 al recto del full 75, una versió més preliminar del text en prosa, escrit amb llapis (corr. en llapis). -- Al verso del full 75, una llista de referències d'obres teatrals de Joan Brossa publicades sota el títol "Bibliografia teatral", escrit amb llapis (corr. en llapis).
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a arxiu@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.