naixement
París, França, 1946
última actualització
16-04-2024
Dorothée Selz va néixer el 1946 a París, ciutat on viu i treballa. Formada en una família de col·leccionistes d’art i neboda del crític d’art Jean Selz, als anys setanta va entrar en contacte amb l’anomenat Grup dels Catalans a París i va col·laborar en els rituals comestibles i festius realitzats per Miralda, Joan Rabascall i Jaume Xifra. La seva producció inicial, amb collages que qüestionen el lloc de la dona en els mitjans, ja incorporava referències a elements comestibles. Amb els anys, les seves escultures, pintures i collages dialoguen amb les arts populars i amb l’etnografia de diverses parts del món. Ofrenes de Bali, figures de sucre de Mèxic i objectes d’artesania de diferents continents s’incorporen a les seves obres amb la intenció d’esborrar els límits entre les arts majors i menors. Amb un llenguatge pròxim al pop, Selz construeix escultures recobertes de materials comestibles com fruites o dolços que ella anomena «escultures comestibles efímeres». Concebudes específicament per a cada espai i construïdes de manera festiva amb la participació del públic, uneixen un registre visual, gustatiu i lúdic.
Des dels anys setanta, ha exposat en espais com la Fundació Joan Miró de Barcelona (1983) o l’Institut Francès de Buenos Aires (2006) i el de Rio de Janeiro (2011). Ha realitzat les seves instal·lacions en espais públics de l’American Craft Museum de Nova York (1988), el Centre Georges Pompidou de París (2000) o el Musée du Louvre de París (2005), entre d’altres.
mostrar-ne més
mostrar-ne menys
els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
obres
04 resultats
veure-les totes
![[4169_003_pub / Imatge] MIMÉTISME RELATIF - Femme avec bottes et lampadaire](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/289823/dcc3ce2a47db913c749ae7033aa3decb/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[4171_002_pub / Imatge] MIMÉTISME RELATIF - Femme "The Vargas Girl" d'après Aslan](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/289831/7af27168bb618e8d5d73c8f63a33f5bc/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
![[4168_004_pub / Imatge] MIMÉTISME RELATIF - Femme nue, d'après Aslan](https://d2zy2h1755x359.cloudfront.net/public/DigitalAsset/289829/f547f913df1c612383ef694aedfaf67e/full/large/0/default.jpg)
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
documents
14 resultats
URDLA : ouverture du nouvel atelier d'estampes
document
[1986]
URDLA : ouverture du nouvel atelier d'estampes
document
[1986]
La Sala Vinçon : mimetisme relatiu
document
[1975]
Carta : París, a Antoni Mercader, Barcelona, 1975 abr. 26
document
1975
Dorotheé Selz : mimetisme relatiu
document
[1975]
[Treball de Dorothé Selz a Prada]
document
1973
Participació de Dorothèe Selz a la mostra del Grup de Treball Terrassa informació d'art
document
1973
"Rituel en quatre couleurs" / Miralda, Selz, Xifra
document
[1971]
"Rituel en quatre couleurs" / Miralda, Selz, Xifra
document
[1971]
"Rituel en quatre couleurs" / Miralda, Selz, Xifra
document
[1971]
Cérémonie-rituel, Kürten (Cologne 1971) : le CNAC présente dans le cadre de la VIIe Biennale de Paris le samedi 2 octobre 1971 à 17 h. "Rituel en quatre couleurs" de Miralda, Selz, Xifra [...]
document
[1971]
"Rituel en quatre couleurs" / Miralda, Selz, Xifra
document
[1971]
Mémorial : action en 7 temps sans compter les temps morts
document
1969
Le Petomane : sa vie - son oeuvre, 1857-1945 / Jean Nohain, F. Caradec; [intervenció de Miralda i Dorothée Selz]
document
1967