Strip-tease i teatre irregular
1966 - 1967
arxiu d'àudio
imatge no disponible en línia
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.

Document manuscrit. -- Recull de peces de teatre (o poesia escènica) publicat sota el títol "Strip-tease i teatre irregular" (Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. Barcelona: Edicions 62, 1983); la peça titulada "Suite bufa" es va publicar al recull "Accions musicals" (Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. Barcelona: Edicions 62, 1983). -- Al recto de la carpeta que aplega els fulls del manuscrit (obtinguda a partir d'un paper gruixut plegat que contenia un paquet postal enviat d'una adreça de Madrid d'Antonio Saura, adreçat a Ralph Herrmanns de Barcelona per correu aeri, i.e. "Impresos", "Certificado", "Avión"), el títol "Strip-tease i teatre irregular" escrit amb bolígraf. Al recto del full 1, el títol "Strip-tease i teatre irregular" escrit amb llapis i distribuït en dues línies i, a sota el títol, el període de producció "(1966-1967)" escrit amb llapis. Més avall, la dedicatòria de l'obra a Madelon Belle, i.e. "A Madelon, domadora de banderes, / jardinera del mar, fanalera del bosc / i festa de cada dia.", escrita amb llapis. Al recto del full 3, novament la dedicatòria a Madelon Belle, mecanografiada. -- Del recto del full 3 al verso del full 3, un text de presentació introductori escrit amb llapis (corr. en llapis). El text adverteix de la inexperiència de l'autor tocant al gènere de l'striptease. Al voltant de l'striptease, l'autor considera que "aquest medi d'expressió [...] encara que no es vulgui caracteritza la nostra època"; que ha assistit en comptades ocasions a espectacles de striptease -sempre a França-; que els ha trobat monòtons i no gens originals; que a Espanya hi ha una manca absoluta de documentació al voltant del gènere; i que per tant únicament ha comptat amb la seva imaginació a l'hora d'escriure les peces de striptease, per tal com desconeix cap altre poeta que s'hagi aventurat a escriure aquesta mena de números de revista. Al verso del full 2, tres línies de text per cloure la introducció desestimades, i.e. "La classificació de teatre "obert o irregular" -enfront del teatre a l'ús, "tancat o regular"- la va [+++] suggerida pel crític italià Valerio Riva amb el qual l'autor va entrar en contacte en acabar d'escriure aquest llibre". -- Numeració irregular: s'enumeren únicament les cares dels fulls amb text escrit, salvant el verso dels fulls 34 i 69 (amb text desestimat); a partir del full 71 la numeració recomença. -- Conté: 1, Suite bufa (f. 4r-8r): una peça de teatre en dues parts, escrita amb llapis (corr. en llapis), amb la dedicatòria "A Josep M. Mestres, per comanda seva", i.e. Josep Maria Mestres Quadreny; hi intervenen diversos personatges, i.e. Cantatriu, Ballarina, entre d'altres -- 2, Noël noir (f. 9r-12r): una peça de striptease en diverses escenes, constituïda bàsicament per acotacions, amb la dedicatòria de l'obra a Yvon Taillandier i Jacqueline Selz, i.e. "Record de París i de la gentilesa d'Yvon i Jacqueline"; hi intervenen diversos personatges, i.e. Cantratiu, un actor de frac, una ballarina, l'stripteaser, entre d'altres; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 3, Primerament (f. 13r-13v): una peça de teatre constituïda per diverses acotacions; hi intervenen diversos personatges, i.e. ballarines; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 4, Muntacartes (f. 14r-14v): una peça de striptease constituïda per diverses acotacions; hi intervenen diversos personatges, i.e. el personatge de frac, un personatge vestit de carrer, l'stripteaser, entre d'altres; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 5, Engadina (f. 15r): una peça de teatre en un sol acte; hi intervenen tres personatges, i.e. dues ballarines i un vell; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 6, La veu (f. 16r-16v): una peça de teatre en un sol acte; hi intervenen diversos personatges, i.e. Personatge, Adolescent, entre d'altres; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 7, Nocturne (f. 17r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges, i.e. una gimmnasta i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 8, Pleine lune (f. 18r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges, i.e. un geperut i l'stripteaser; escrita amb llapis -- 9, X (f. 19r): una peça de teatre constituïda per una acotació; hi intervé un personatge, i.e. una ballarina; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 10, Strip-tease català (f. 20r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervé un personatge, únicament l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 11, A...B (f. 21r): una peça de teatre en un sol acte; hi intervenen diversos personatges, i.e. un personatge en mallot blanc, ballarines, i dues velles; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 12, Le tombeau d'Sthéphane Mallarmé (f. 22r): una peça de teatre constituïda per una acotació; hi intervé un personatge, i.e. un faune; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 13, Le tombeau de Claude Debussy (f. 23r-23v): una peça de teatre constituïda per diverses acotacions, amb la dedicatòria "A Jacqueline Selz" escrita amb llapis; hi intervenen diversos personatges, i.e. un conferenciant, tres ballarines, una valquíria, i dues stripteasers -- 14, Un strip-tease (f. 24r): una peça de striptease constituïda per una acotació; hi intervenen sis personatges, i.e. cinc noies i una figura de cera d'una noia; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 15, El cap sota el barret (f. 25r-25v): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per dues acotacions; hi intervenen tres presonatges, i.e. un personatge, una dona de fer feines, i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 16, Ensemble de trois tableaux (f. 26r): una peça de striptease constituïda per dues acotacions, amb la dedicatòria "A Xavier Corberó, record de París, 1966", escrita amb llapis; hi intervenen diversos personatges, i.e. un grup d'obrers, un senyor, un general de l'exèrcit, un bisbe de pontifical, diversos espectadors imprecadors, i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 17, El vent i la marea (f. 27r-27v): una peça de teatre constituïda per tres acotacions; hi intervenen diversos personatges, i.e. una ballarina en tutú blanc, un personatge vestit de carrer, un personatge vestit pobrament, entre d'altres; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 18, Rrrprrr! (Entrada de clowns) (f. 28r-30r): una peça de teatre constituïda per diverses acotacions; hi intervenen diversos personatges, i.e. dos pierrots (o clowns), una noia rossa barbuda, entre d'altres; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 19, Espectacle estrany (f. 31r): una peça de teatre constituïda per una acotació, amb la dedicatòria "A Yvon Taillandier" escrita amb llapis; hi intervenen tres personatges; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 20, Combat de papallones (f. 32r-32v): una peça de teatre constituïda per una acotació; hi intervenen tres personatges, una noia i un noi; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 21, La première neige (f. 33r): un peça de striptease sense diàleg, constituïda per tres acotacions; hi intervenen sis personatges, i.e. quatre personatges vestits de "Père Noël" (i.e. de Pare Noel o Santa Claus), un policia, i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 22, Exactament (f. 34r-34v): una peça de teatre constituïda per tres acotacions; hi intervenen dos personatges; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 23, Tres moviments (f. 35r): una peça de teatre constituïda per una acotació; hi intervenen sis personatges, i.e. cinc personatges i una noia; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 24, Pim-pam-pum (f. 36r-36v): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per tres acotacions; hi intervenen quatre personatges, i.e. un personatge, una senyora, un militar i una stripteaser vestida de clergue; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 25, Refregàndum nacional (f. 37r-37v): una peça de teatre constituïda per diverses acotacions, amb la dedicatòria "A Francesc Vicens, celebrant el seu retorn" escrita amb llapis; hi intervenen diversos personatges, i.e. dos personatges, una noia, un militar, un bisbe, un obrer, i una parella de la guàrdia civil; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 26, Trianon (f. 38r-38v): una peça de teatre constituïda per tres acotacions seguides d'una composició de tres estrofes en vers lliure per ser cantada; hi intervenen diversos personatges i una cançonetista; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 27, Divan francès (f. 39r-39v): una peça de teatre constituïda bàsicament per diverses acotacions; hi intervenen diversos personatges, i.e. una noia, una infermera, un director, etc.; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 28, Concili (f. 40r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervenen tres personatges, i.e. dos capellans i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 29, Tombeau de Robert Schumann (f. 41r): una peça de teatre constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges, i.e. un senyor, al final de l'obra caracteritzat com un pierrot, i un lladre; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 30, Lluna d'Egipte (f. 42r-42v): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per dues acotacions; hi intervenen diversos personatges, i.e. un personatge, diverses noies, i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 31, Water-fall (f. 43r-43v): una peça de teatre constituïda per tres acotacions; hi intervenen diversos personatges, i.e. tres personatges, una dona de fer feines, i un home; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 32, Els dos tocs de timbre (f. 44r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació, amb una dedicatòria escrita amb llapis a Yvon Taillandier, Jacqueline Selz i Leopoldo Fregoli, i.e. "A Yvon, Jacqueline i Frègoli"; hi intervenen tres personatges, i.e. un jove, un personatge d'edat madura, i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 33, Strip-tease 1900 (Escena a transformació) (f. 45r): una peça de striptease constituïda per una acotació, amb una dedicatòria a Fàtima Miris, i.e. "Homenange a Fàtima Miris", escrita amb llapis; hi intervenen tres personatges, i.e. un personatge caracteritzat com un burgès, una criada vella, i l'stripteaser caracteritzada com una dama; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 34, Sonet de teatre (f. 46r): una peça de teatre constituïda per tres acotacions; hi intervé un personatge; escrita amb llapis -- 35, Falsch Abheben (f. 47r): una peça de teatre constituïda per diverses acotacions; Data, "Campins, 2 de gener de 1967"; hi intervenen diversos personatges, i.e. cinc personatges, diverses dones, un revisor de tren, tres velles, entre d'altres; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 36, Entre parèntesis (f. 48r): una peça de teatre constituïda per tres acotacions; Data, "Campins, 3 de gener"; hi intervenen quatre personatges, i.e. dues velles i una parella; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 37, Els set caçadors (f. 49r): una peça de teatre constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 38, Berceuse (f. 50r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges, i.e. un grum i l'stripteaser; escrita amb llapis -- 39, La bella italiana (f. 51r-51v): una peça de striptease constituïda per dues acotacions, l'una al començament i l'altra al final de l'obra, i un text d'opinió atribuït a la premsa sobre el transformista Leopoldo Fregoli; hi intervenen dos personatges, i.e. un Actor que llegeix el text i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 40, Homenatge a Picasso (f. 52r): una peça de teatre constituïda per una acotació; hi intervenen cinc personatges, i.e. una noia, dos joves, un militar i un capellà; escrit amb llapis (corr. en llapis) -- 41, Vuit números de strip-tease (f. 53r-f54v): una peça de striptease constituïda per diverses escenes de striptease; a la primera escena un personatge, i.e. una vella, fa un monòleg al voltant de l'aparell genital femení; hi intervenen diversos personatges, i.e. una noia, una vella, un noiet, un home, un grum, i diverses stripteasers; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 42, Saturne (f. 55r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per dues acotacions; hi intervenen tres personatges, i.e. una vella, Pierrot, i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 43, La serp del pol (f. 56r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per dues acotacions; hi intervenen dos personatges, i.e. un gimnasta i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 44, Strip-tease (f. 57r): una peça de striptease constituïda per tres acotacions; hi intervé un personatge, únicament l'stripteaser; escrita amb llapis -- 45, Farce et attrape (Entrada de pallassos i estrip-tease) (f. 58r-58v): una peça de striptease sense diàlegs, constituïda per una acotació; hi intervenen tres personatges, i.e. dos pallassos i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 46, A (f. 59r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per tres acotacions; hi intervé un personatge, únicament l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 47, Strip-tease (f. 60r): una peça de teatre constituïda per una acotació, sense personatges; escrita amb llapis -- 48, Consultation (f. 61r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervenen tres personatges, i.e. tres stripteasers; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 49, Trait (f. 62r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges, i.e. un pierrot i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 50, Tombeau d'Omar Khayam (f. 63r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervenen diversos personatges, i.e. un pagès, un cambrer, dues stripteasers, entre d'altres; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 51, Els servidors (f. 64r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació, amb una dedicatòria "A Ignasi Iglesies", i.e. Ignasi Iglésias; hi intervenen tres personatges, i.e. dos servidors de cotxe funerari i l'stripteaser; escrita amb llapis -- 52, Homenatge al Vietcong (f. 65r-65v): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervenen dos personatges, i.e. un soldat nord-americà i l'stripteaser de trets orientals; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 53, Les caràtules (f. 66r): una peça de striptease sense diàleg, constituïda per una acotació; hi intervé un personatge, únicament l'stripteaser; escrita amb llapis -- 54, Deu números de strip-tease (f. 67r-70v): una peça de striptease constituïda per diverses acotacions i parlaments, i.e. una stripteaser que diu un monòleg al voltant d'un joc de mans, una altra stripteaser que va cantant la lletra d'una composició en vers lliure, etc.; Data, "Estiu de 1966 - primavera de 1967"; hi intervenen diversos personatges, i.e. un criat, un treballador de la brigada de neteja, almenys dos joves i diverses stripteasers; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 55, El molí de Júpiter (f. 71r-71v): una peça de striptease en un acte, amb una dedicatòria a Pere Portabella, i.e. "A Pere Portabella, en record dels dies que va dirigir la primera pel·lícula", escrita amb llapis; hi intervé la veu en castellà d'un locutor de ràdio, en un transistor, i l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 56, La naixença de Venus (f. 72r): una peça de striptease constituïda bàsicament per una acotació; hi intervé un personatge, únicament l'stripteaser; escrita amb llapis (corr. en llapis) -- 57, El darrer triangle (f. 73r-73v): una peça de striptease constituïda per una acotació, amb la dedicatòria "A Maria Lluïsa", i.e. a Maria Lluïsa Borràs; hi intervé un personatge, únicament l'stripteaser. Referències bibliogràfiques: - Strip-tease i teatre irregular. 1, Suite bufa (f. 4r-8r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 291-298. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 2, Noël noir (f. 9r-12r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 203-205. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 3, Primerament (f. 13r-13v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 206-207. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 4, Muntacartes (f. 14r-14v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 208-209. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 5, Engadina (f. 15r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 210. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 6, La veu (f. 16r-16v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 211-212. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 7, Nocturne (f. 17r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 213. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 8, Pleine lune (f. 18r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 214. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 9, X (f. 19r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 215. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 10, Strip-tease català (f. 20r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 216 (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 11, A...B (f. 21r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 217. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 12, Le tombeau d'Sthéphane Mallarmé (f. 22r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 218. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 13, Le tombeau de Claude Debussy (f. 23r-23v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 219-220. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 14, Un strip-tease (f. 24r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 221. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 15, El cap sota el barret (f. 25r-25v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 222. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 16, Ensemble de trois tableaux (f. 26r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 223. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 17, El vent i la marea (f. 27r-27v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 224. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 18, Rrrprrr! (Entrada de clowns) (f. 28r-30r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 225-228. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 19, Espectacle estrany (f. 31r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 229. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 20, Combat de papallones (f. 32r-32v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 230. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 21, La première neige (f. 33r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 231. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 22, Exactament (f. 34r-34v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 232. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 23, Tres moviments (f. 35r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 233. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 24, Pim-pam-pum (f. 36r-36v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 234. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 25, Refregàndum nacional (f. 37r-37v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 235-236. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 26, Trianon (f. 38r-38v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 237-238. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 27, Divan francès (f. 39r-39v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 239-240. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 28, Concili (f. 40r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 241. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 29, Tombeau de Robert Schumann (f. 41r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 242. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 30, Lluna d'Egipte (f. 42r-42v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 243. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 31, Water-fall (f. 43r-43v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 244-245. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 32, Els dos tocs de timbre (f. 44r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 246. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 33, Strip-tease 1900 (Escena a transformació) (f. 45r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 247. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 34, Sonet de teatre (f. 46r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 248. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 35, Falsch Abheben (f. 47r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 249-250. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 36, Entre parèntesis (f. 48r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 251. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 37, Els set caçadors (f. 49r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 252. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 38, Berceuse (f. 50r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 253. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 39, La bella italiana (f. 51r-51v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 254. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 40, Homenatge a Picasso (f. 52r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 255. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 41, Vuit números de strip-tease (f. 53r-f54v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 256-258. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 42, Saturne (f. 55r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 259. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 43, La serp del pol (f. 56r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 260. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 44, Strip-tease (f. 57r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 261. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 45, Farce et attrape (Entrada de pallassos i estrip-tease) (f. 58r-58v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 262-263. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 46, A (f. 59r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 264. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 47, Strip-tease (f. 60r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 265. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 48, Consultation (f. 61r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 266. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 49, Trait (f. 62r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 267. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 50, Tombeau d'Omar Khayam (f. 63r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 268. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 51, Els servidors (f. 64r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 269. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 52, Homenatge al Vietcong (f. 65r-65v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 270. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 53, Les caràtules (f. 66r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 271. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 54, Deu números de strip-tease (f. 67r-70v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 276-280. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 55, El molí de Júpiter (f. 71r-71v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 272-273. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 56, La naixença de Venus (f. 72r). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 274. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa). - Strip-tease i teatre irregular. 57, El darrer triangle (f. 73r-73v). Publicat a: Brossa, Joan. Teatre complet. Vol. VI, Poesia escènica, 1966-1978. 1a ed. Barcelona: Edicions 62, 1983, p. 275. (Clàssics catalans del segle XX. Teatre complet de Joan Brossa).

els textos de la web MACBA parteixen d'una documentació prèvia. En cas que hi hagi algun error, agrairem que ens el comuniqueu.
sèrie
Subsèrie Poesia escènica. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
idioma
Català
número de registre
A.JBR.00534
crèdit
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit de l'Ajuntament de Barcelona
dimensions/durada
27.4 x 21.4 cm
tipus de material
Document
any d'incorporació
2011
crèdit
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Joan Brossa. Dipòsit de l'Ajuntament de Barcelona
sèrie
Subsèrie Poesia escènica. Sèrie Manuscrits d'obres. Secció Creació de manuscrits. Fons Joan Brossa
dimensions/durada
27.4 x 21.4 cm
idioma
Català
tipus de material
Document
número de registre
A.JBR.00534
any d'incorporació
2011
parts del document
57 documents
Water-fall
document
2011
Strip-tease 1900 : (escena a transformació)
document
2011
Noël noir
document
2011
Deu números de strip-tease
document
2011
Combat de papallones
document
2011
El vent i la marea
document
2011
Els servidors
document
2011
Tombeau de Robert Schumann
document
2011
Lluna d'Egipte
document
2011
Strip-tease
document
2011
Espectacle estrany
document
2011
Pleine lune
document
2011
X
document
2011
Divan francès
document
2011
Engadina
document
2011
Tombeau d'Omar Khayam
document
2011
La première neige
document
2011
Le tombeau de Claude Debussy
document
2011
El cap sota el barret
document
2011
Ensemble de trois tableaux
document
2011
Un strip-tease
document
2011
Consultation
document
2011
La bella italiana
document
2011
Berceuse
document
2011
La serp del pol
document
2011
Homenatge al Vietcong
document
2011
Pim-pam-pum
document
2011
Homenatge a Picasso
document
2011
Le tombeau d'Sthéphane Mallarmé
document
2011
Concili
document
2011
Saturne
document
2011
A...B
document
2011
Els set caçadors
document
2011
Refregàndum nacional
document
2011
Primerament
document
2011
Les caràtules
document
2011
Trianon
document
2011
Farce et attrape : (entrada de pallassos i estrip-tease)
document
2011
A
document
2011
Nocturne
document
2011
El molí de Júpiter
document
2011
Strip-tease català
document
2011
La naixença de Venus
document
2011
Els dos tocs de timbre
document
2011
Muntacartes
document
2011
Sonet de teatre
document
2011
El darrer triangle
document
2011
Trait
document
2011
Exactament
document
2011
La veu
document
2011
Suite bufa
document
2011
Vuit números de strip-tease
document
2011
Tres moviments
document
2011
Rrrprrr! : (entrada de clowns)
document
2011
Strip-tease
document
2011
Entre parèntesis
document
2011
Falsch Abheben
document
2011
imatges
110 imatges
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
OBRA TITLE
OBRA TITLE
yyyy-YYYY
ARTIST NAME
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
aquest contingut només es pot
visualitzar des de la biblioteca
del macba.
Consulta la Biblioteca del MACBA per a més informació sobre l'obra o l'artista.
Si vols sol·licitar l'obra en préstec, pots adreçar-te a arxiu@macba.cat.
Si vols la imatge de l'obra en alta resolució, pots enviar una sol·licitud de préstec d'imatges.
contacte
per a més informació, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través dels enllaços següents
per a més informació
arxiu@macba.cat